دنياي seo لبريز ميباشد از سوال ها بحران برانگيز که هيچکس پاسخ قطعي براي آن ندارد! در واقع خيلي از ابهاماتي که در حوزه بهينه سازي وجود داراهستند، مثل چراغ نصفهسوخته دائماً در ذهن ما خاموش و پرنور مي شوند. چرا؟ چرا که گوگل جواب بديهي و روشني به آنها نداده و صرفا ميقدرت به تجربه و تشخيص متخصصين بهينه سازي رجوع و برگشت کرد. ديدني ميباشد که نظرها متخصصين هم با يکديگر گوناگون ميباشد و همين مساله موجب سردرگمي بيش تر براي اشخاص جديد وارد مي شود.
در شرايطيکه مقداري در ايجاد محتوا دست داشته باشيد (يا اين که حتي به آن عشق و علاقهمند باشيد!)، خوب مي دانيد يکي سوالهاي لعنت شده در حوزه بهينه سازي، مرتبط با تعداد کلمه ها مطلوب براي يک نوشتهيعلمي و تاثير آن در موضع وبسايت ميباشد.
لحاظ متخصصين در جوابگويي بهاين سوال گوناگون ميباشد؛
گوگل به تعداد واژه و کلمه نگاه نميکنه، صرفا کيفيت مهمه!
هرچي تعداد عبارات مقالهها بيش تر باشه، بخت کسب منزلت بالاتره
ديگه کي شکيبايي داره مقالهها بلند بخونه، پس هر چي کوتاهخيس، بهتر
قصد داريم يک توشه و براي مدام، اين چراغي که در اکنون پرنور خاموش شدن ميباشد را خاموش! کنيم و با يک نگاه آماري، شايسته ترين پاسخ را بدين سوال بدهيم.
مهمترين سوال هاي رايج در seo
آيا طولاني بودن نوشتهي علمي يک قيمت ميباشد؟
پژوهش ها متعددي راجعبه ارتباط در بين تعداد عبارات يک برگه و کسب منزلت در نتيجه ها کاوش صورت گرفته ميباشد. به صورت عجيبي سود طولاني تر آنها يک چيز بوده؛
محتواي طولاني بخت بيشتري براي کسب رده در گوگل دارااست.
در شرايطيکه تمام وب را ذيل و رو کنيم، به 3 تحقيق مهم در خصوص نقش تعداد لغت ها در seo ميرسيم؛
مبتني بر آماري که کمپاني Ahrefs ارائه نموده است، اواسط تعداد لغات جانور در يک نوشتهيعلمي براي جايگاه 1 گوگل حدود 750 واژه و کلمه ميباشد.
آمار ahrefs در زمينه ي تاثير تعداد کلمه ها محتوا در بهينه سازي
مطالعه وبسايت Semrush نتيجه ها مشابهي داشت و به دو نکته قابل توجه ديگر را اشاره داشت:
صفحاتي که در سکوهاي بالا ميباشند حجم محتواي بيشتري نسبت به رقباي خويش در به عبارتي کاوش داراهستند.
محتواي صفحاتي که در کلمه ها پرجستجو مقام مطلوب داراهستند، 1.5 برابر طولانيخيس از صفحاتيست که در لغت ها بي آلايش درجه دارا هستند.
آمار Semrush در زمينه ي تاثير تعداد لغت ها محتوا در بهينه سازي
مطالعات وب سايت مشهور Backlinko هم نشان مي دهد که؛ معدل تعداد لغات براي مقالاتي که در جايگاه 1 گوگل مي باشند، نسبتاً 1900 واژه ميباشد.
تحقيق تارنما backlinko در زمينهي تعداد کلمه ها مطلوب بهينه سازي
تا اينجا معين شد که همگي متخصصين در باب تاثير طولاني بودن محتوا بر کسب مرتبه بهتر حادثه حيث دارا هستند. البته نکته بسيار مهم نگهداري کيفيت محتوا و رضايت استفاده کننده در کنار طولاني بودن متن ميباشد.
در حالتي که به انگيزه استفاده کننده از کاوش توجه نکنيم اين اعداد به شدت فريبنده ميباشد. بسيار اتفاق افتاده که محتوايي باارزش و کاربردي نوشتهايم اما تعداد لغت ها آن کمتر از 1500 بوده ميباشد، به آرزو آنکه مقام بهتري در حاصل کاوش کسب نمايد با افزودن محتواي بيانگيزه و اصطلاحا آب بستن در محتوا همگي چيز را نابوده کردهايم.
طولاني بودن يک نوشته ي علمي چهت نيل به جايگاه يک گوگل، لازم و کفاف نميدهد!
قبلي از نگارش نوشتهيعلمي و تصميمگيري در خصوص تعداد عبارات آن بهتر ميباشد به دو فاکتور ذيل اعتنا کنيم:
1. انگيزه استفاده کننده از کاوش چه مي باشد؟
اعتقادوباور نمائيد که ما خيلي دوست داريم، يک پاسخ سرراست به شما بدهيم و با يکي (براي مثال 2000 تا)، شر اين سوال را براي مدام از ذهنيت شما کوتاه کنيم. البته قرار وجود ندارد خودمان را فريب دهيم. تعداد عبارات محتوا براساس قضيه کار گوناگون ميباشد؛ براي مثالً درصورتي که يک وب سايت خبري داريم، طبيعتاً نميتوانيم متن آن را به 2000 کلمه و واژه برسانيم، حتي در صورتيکه بشود حقيقتا انتظار داريم که تمامي آن را بخوانند؟
وظيفه يک خبرگزاري، رساندن مهم ترين خبرها در کوتاهترين عصر ممکن ميباشد. در صورتيکه موضوعات جانبي و غيرضروري را در متن يک خبر بگنجانيم، اين محتواي طولاني خير صرفا براي ديگرافراد موءثر وجود ندارد، بلکه وقت گرانبهاي آنها را هم ميگيرد.
از طرفي در حالتي که حوزه عمل وب سايت، عيب گيري و بازنگري توليد ها ديجيتال ميباشد، هر چه طولاني تر درمورد خصوصيتها و تجهيزات متاع داده ها بدهيم، استفاده کننده رضايت بيشتري از مطالعه خواهد داشت. اينجا مخاطب ما مي خواهد براي فرآورده هزينه نمايد و برايش مهم ميباشد که پيشين از خريد، همگي چيز را در زمينه ي جنس بداند.
اکنون تصوير فرمائيد که استفاده کننده ديگري در گوگل کاوش نموده است، بها روز دلار. به لحاظ شما يک نوشته ي علمي 2000 واژهاي جواب بهتري براي جستجوي استفاده کننده ميباشد يا اين که يک متن دو خطي؟ مي پندارم با همين نمونه عمق موضوع براي کليه ما پرنور شد.
2. جواب مطلوب براي اين انگيزه چه ميباشد؟
اولين گام شناسايي انگيزه استفاده کننده از کاوش بود، در نمونه “بها دلار” انگيزه استفاده کننده براي ما معلوم ميباشد و مي دانيم که محتواي طولاني نميتواند برايش راضي کننده باشد. اما در بخش اعظمي از موضوعات قابليت حدس زدن يا اين که پيشداوري نيست. براي جستن جواب مطلوب يعني حجم محتواي استاندارد براي اين کاوش يک راهحل معمولي موجود است:
پيشين از استارت به تايپ کردن نوشتهعلمي، عبارت کليدي خويش را در گوگل کاوش کرده و وبسايتهايي که در سکوهاي بالاي حاصل حضور دارا هستند را بازنگري کنيم. درصورتي که سايتي در پيوند نخستين ميباشد اما محتواي طولاني ندارد، اين گوگل اين تعداد واژه را براي انتقال پيام و جوابگويي به استفاده کننده کافي مي داند ميباشد.
مثلا، عبارت “زمان seo” را در گوگل کاوش کرده و حجم محتواي قرار گرفته در برگه براي 5 رده اوليه را بازنگري کرديم:
منزلت نخستين (آکادمي وبسيما): 600 کلمه و واژه
مقام دوم: 1100 کلمه و واژه
مقام سوم: 3000 کلمه و واژه
مقام چهارم: 430 کلمه و واژه
رده پنجم: 440 واژه و کلمه
شايد از پريدن بالاي تعداد لغت ها در موضع هاي متفاوت تعجب کرده باشيد، اما در حالتي که خودتان کاوش کرده و محتواي اين صفحه ها را بازبيني نماييد متوجه خواهيد شد که علاوه بر متن، تصوير و ويديو نيز در آن ها موجود هست. يعني ميزان گوگل براي انتخاب کيفيت (يا اين که حتي طولاني بودن) محتوا تنها تعداد لغات وجود ندارد! يک تصوير مطلوب يا اين که ويدئويي 2 دقيقهاي قادر است به اندازه صدها واژه و کلمه پيام را به مخاطب منتقل نمايد.
بينش گوگل در امر تاثير تعداد لغت ها بر رده نوشتهيعلمي چه مي باشد؟
کتاب Search Quality Evaluator Guidelines که در سال 20 بوسيله گوگل و بهتيتر ارشادوراهنمايي براي آناليز نتيجه ها کاوش منتشر شد، به طور قانوني دربارهي تعداد مطلوب کلمه و واژه در مقالهها کلام شدهاست:
نگاه گوگل دربارهي تعداد مطلوب لغات مقالهها
دراين متن، گوگل هيچ عددي را تحت عنوان يک ترازو اثبات و ايده آل براي مقاله ها در لحاظ نگرفته و فقط به «يک مقدار راضي کننده از محتواي کيفيت بالا» اکتفا نموده است. اين يعني تعداد کلمه ها يک نوشتهي علمي نسبي ميباشد و همان طور که پيشخيس گفتيم به انگيزه استفاده کننده از کاوش و قضيه نوشتهي علمي متعلق ميباشد.
اينجانب يک نوشتهيعلمي طولاني و کيفيت خوب نوشتهام، چرا منزلت قابل قبولي ندارد؟!
قرار وجود ندارد که هرکسي يک نوشتهي علمي با کيفيت و طولاني نوشت فورا به صدر حاصل کاوش رسد! طولاني بودن و حتي با کيفيت بودن محتوا صرفا بخت حضور مارا در برگه اوليه ارتقاء مي دهد. گوگل براي محاسبه وب سايتها، بيش تر از 200 فاکتور را برري مينمايد. يعني چنانچه سايتي محتواي طولاني و با کيفيتي هم بنويسد البته اعتبار دامنه پاييني داشته باشد، به نسبت تارنما هاي با DA بالا، اقبال کمتري براي کسب منزلت در ورقه اوليه داراست.
به غير از اعتبار دامنه چه فاکتورهايي در کسب مرتبه تاثيرگذار ميباشد؟ مي توانيد با قرائت نوشتهيعلمي مهمترين فاکتورها براي ارتقا جايگاه وب سايت با اين کارداران بيش تر آشنا گرديد.
درباره این سایت